Cestovanie lietadlom je spravidla najľahší a najrýchlejší spôsob, ako sa dostať na zvolené miesto. Akokoľvek je zážitok nad oblakmi fascinujúci, vždy ide o únavnú záležitosť. I keď ste vo výbornej forme, neznamená to, že sa vaše telo ľahko vyrovná s letom. Základom je aj v tomto smere správna strava. Čo teda jesť/piť pred letom a počas neho?

Lietajte s ľahkým žalúdkom

Ak cestujete ráno, doprajte si kvalitné raňajky s vysokou nutričnou hodnotou. Tú však nedosiahnete prepchaním sa alebo zjedením hemendexu či párkov, ale špecifickými potravinami, ktoré slúžia ako zdroj energie pre váš organizmus. Vyhýbajte sa slaným veciam, lebo soľ zadržuje vodu a výsledkom sú potom opuchnuté nohy, ruky a očné viečka. Radšej zvoľte celozrnný chlieb s marmeládou, medom či javorovým sirupom, celozrnné sušienky, ovsenú kašu alebo müsli s čerstvým roztlačeným ovocím.

Čo si vziať jesť na cestu?

Na cestu sa vám hodia drobné desiate v podobe sušeného či čerstvého ovocia, mrkvy, ovocných výživ, hrozna, hrozienok, tekvicových a slnečnicových semienok. Úspešne zaženú hlad a máte ich kedykoľvek k dispozícii v príručnej batožine. Na pitie zvoľte bylinkový čaj, čistú vodu, vodu s medom, s javorovým sirupom alebo ovocnú šťavu riedenú vodou na vyrovnanú hladinu cukru v krvi.