Stres a vypäté životné situácie sú často každodennou súčasťou nášho života. Rodinné či partnerské nedorozumenia, neistá finančná situácia, tlak v práci, ale aj čoraz hrozivejšie správy zo sveta v nás vyvolávajú úzkosť a nepokoj. Výsledkom môže byť nespavosť, pocity vyčerpanosti či dokonca mnohé choroby. Aj v krízových situáciách je dôležité eliminovať stres, naučiť sa relaxovať a zostať v pokoji. Našťastie existujú jednoduché duševné a fyzické aktivity, ktoré nás dokážu vytrhnúť z nepohody. A majú jednu výhodu – sú úplne zadarmo.

Dýchajte!

Naučte sa pracovať so svojím dýchaním a využite túto základnú ľudskú potrebu na relax. Zhlboka sa nadýchnite nosom, počítajte do päť a následne pomaly vydýchnite cez ústa. Hlboké dýchanie dáva do pohybu chemické činnosti v mozgu, ktoré upokojujú našu myseľ. Dokážeme lepšie rozanalyzovať náročnú situáciu, upokojíme sa a získame kontrolu nad svojím rozhodnutím.

Pohyb aj pre nešportovcov

Ak aj nepatríte k fanúšikom športu, nezúfajte! Zaraďte do svojho života každodenné nenáročné prechádzky. Stačí pol hodiny niekoľkokrát do týždňa a čoskoro zistíte, že pobyt na čerstvom vzduchu vás upokojuje, uvoľňuje vaše telo, no najmä myseľ. Nezvládnuteľné problémy sa zrazu zdajú jednoduchšie a ľahšie dokážete ovládnuť nahromadenú zlosť či úzkosť.