Rozhodnite sa zlepšiť si náladu, koncentráciu a energiu, znížiť hladinu hormónov stresu, znížiť riziko vzniku demencie a iných chronických ochorení, a to všetko počas návyku, ktorý si osvojíte už v priebehu troch týždňov. Záväzok, ktorý by vám mal byť celoživotným partnerom, je zdravý životný štýl.

Prvý týždeň

Zásobte sa doma skutočne hodnotnými potravinami, ktoré pochádzajú priamo zo záhrady buď vašej alebo od farmára. Zaraďte do pravidelného jedálneho lístka orechy a znížte konzumáciu pšenice. Nadmerná konzumácia strukovín môže byť tiež zdraviu škodlivá, a tak si ich doprajte maximálne dvakrát za týždeň. Keď máte smäd, pite nesladenú vodu, alebo vodu ochutenú šťavou z ovocia či zeleniny. Pitie sladených nápojov je nebezpečné a vedie k poškodeniu metabolizmu, ktorý má priamy vplyv na kondíciu mozgu vzhľadom na jeho zásobovanie živinami.

Dokonca i ovocné šťavy majú svoje negatívne účinky. Aj v tomto prípade to netreba s nimi preháňať. Vyhnite sa rafinovaným uhľohydrátom, ako je cukor alebo biela múka. A to predovšetkým v polotovaroch a pečive z obchodu. Okrem toho, že ako rýchlo vás uspokoja, tak rýchlo ich efekt vyprchá, obsahujú aj iné prídavné látky, vrátane rôznych stabilizátorov a ochucovadiel, ktoré sa v tele viažu na práve pre nás dôležité tuky.

Druhý týždeň

Obmedzte konzumáciu rafinovaných rastlinných olejov a nahraďte ich tými nerafinovanými. Olivový, avokádový a kokosový olej je to pravé pre hormonálnu rovnováhu a výživu našich buniek. Niektoré vitamíny sú vstrebávateľné len s pomocou tukov, a tak nezabudnite pridávať do svojich šalátikov vhodné rastlinné nerafinované oleje. Medzi príklady zdravších tukov zase zo živočíšnej ríše patrí maslo.