Rozprávanie vtipov je jedným zo spôsobov, ako zmierniť napätie či si dokonca získať nových priateľov. To však len v prípade, ak to dokážete správnym spôsobom. Riaďte sa preto týmito zásadami.

Zoznámte sa so svojím publikom

Čím viac o ňom budete vedieť, tým lepší účinok. Len takto zvolíte správnu dĺžku a cieľovú skupinu vtipu. Starší ľudia neobľubujú hrubé vtipy, ženy zase nemajú radi vtipy o feminizme, a pokiaľ sa v publiku nachádza určitá rasová alebo etnická skupina, vyhnite sa vtipom na jej adresu. Takisto aj vtipy, ktoré vyžadujú špecializované vedomosti, ocenia iba ľudia, ktorí týmito vedomosťami oplývajú.

Vyberte si svoj cieľ

Určite svoj cieľ. Každý vtip má svoj cieľ. O ňom je celý vtip. Je dôležité, aby cieľ vtipu (najzákladnejší prvok vášho materiálu) bol vhodný pre vaše publikum. V tom vám pomôže dodržanie prvého bodu.

Správny dôraz

Jadro vtipu alebo jeho nastavenie by malo mať základ v reálnom svete, aby ste doviedli svoje publikum do vcítenia sa. Zároveň by malo zahŕňať aj zveličenie, určitý typ preháňania, pretože to je správna cesta, ako urobiť vtip naozaj vtipným. Ak vtip nemá dobrý základ, publikum ho neprijme ako humorný. Preháňať môžete mierne alebo značne, záleží od individuálneho vtipu.

Prekvapte s pointou