Túžite po krásnej, pružnej a sviežej pleti? Zájdite do kuchyne. Máme pre vás 10 potravín, ktoré stav vašej pokožky výrazne zlepšia.

Černice

Ak chcete omladnúť, stavte na černice. Len jediný pohár černíc obsahuje 30,2 mg vitamínu C, čo je viac ako štyridsať percent odporúčanej dennej dávky pre ženy – nevyhnutnej na vytváranie kolagénu v pleti. Okrem toho černice s osemdesiatimi percentami vody a malou dávkou sodíka zjemňujú kožné bunky a tanín v nich obsiahnutý pomáha posilniť kožné tkanivo.

Maliny

Nedávna štúdia o antokyánoch, čo sú prírodné látky, ktoré prepožičiavajú malinám ich ružovú farbu, odhalila, že znižujú zapálenie a sčervenanie kože a prispievajú k výraznému upokojeniu podráždenej pokožky. Účinnosť záleží na množstve. Odborníci odporúčajú odrodu Black Jewel, ktorá má dvojnásobok obsahu antokyánov ako bežne pestované odrody.

Drevené uhlie

Aj keď to jedlo nie je, aktivované tekuté uhlie je novou senzáciou v newyorských juice baroch. Drevené uhlie má schopnosť absorbovať toxíny v stonásobku svojej váhy. Ide o bezpečné pitie, telo ho netrávi, len použije na nadviazanie a vylúčenie toxínov z priemyslovo vyrábaného jedla počas jeho postupu tráviacim traktom. Kúpiť sa dá aj v lekárňach a v predajniach zdravej výživy napr. pod názvom Carbofit.

Huby Šitake

Nový hit v starostlivosti o pokožku sa volá šitake. Huby šitake totiž obsahujú veľké množstvo takzvaného betaglukánu, ktorý podporuje imunitu kože a chráni ju pred oxidačným stresom. Vysoký obsah vitamínu D prispieva k regenerácii kože, prírodne zvláčňujúce polysacharidy pokožku rozjasňujú a kyselina kojová, ktorá je novinkou aj v kozmetickej starostlivosti, napomáha bieleniu pleti a odstraňovaniu stareckých škvŕn.

Varené paradajky

Pokožku môžete chrániť zvnútra, a to aj proti nepriaznivým vplyvom slnečného žiarenia, ak si dožičíte pokrmy z tepelne upravených paradajok. Podusené paradajky uvoľňujú antioxidant lykopén. Ten úspešne bojuje proti voľným radikálom, ktoré poškodzujú bunky a vznikajú ako vedľajší produkt slnečného žiarenia. Odporúčaná denná dávka nie je vysoká: buď jedna varená paradajka alebo dve lyžice prírodného paradajkového pyré.