Aj vy neustále snívate o krásnej a štíhlej postave, ale vaše sny sa neúprosne rozchádzajú z realitou? Nemusíte zúfať, takýto “problém” má takmer každá z nás. No tou lepšou správou je, že štíhla línia nemusí byť len nedosiahnuteľným snom. Stačí do svojho jedálnička pravidelne zaradiť túto skutočne zázračnú prísadu. O akú ide?

Nemusíte sa obávať, žiadne kúzla sa nekonajú. Všetko, čo potrebujete k pevnému zdraviu a dokonalej postave máte na dosah ruky a možno o tom ani neviete. Všetko však nasvedčuje tomu, že tou záhadnou a zároveň zázračnou ingredienciou, ktorá zlepšuje zdravie, imunitu a dokonca pomáha pri chudnutí je vláknina. Potvrdilo to už viacero štúdií.

Čo je vláknina?

Vláknina je súčasť rastlinných potravín, a to predovšetkým zeleniny, ovocia, strukovín, orechov a semien. V súčasnosti ju odborníci na výživu nazývajú aj živinou číslo jeden a to nie len tak. Pre organizmus je skutočne prospešná, podporuje zdravie čriev, ktoré priamo súvisí s imunitou a celkovým zdravím, vrátane zdravia mozgu. A okrem iného je veľmi dôležitá, ak chcete schudnúť alebo udržať si svoju hmotnosť.

Vo všeobecnosti existujú dva typy vlákniny: nerozpustná, ktorá pomáha potravinám prechádzať cez tráviaci systém a rozpustná. Ak túžite po štíhlej línii svoju pozornosť by ste mali zamerať práve na rozpustnú vlákninu. Rozpustná vláknina totiž pomáha odstraňovať tuky a znižuje hladinu cholesterolu. Vďaka nej sa cukry a tuky dostávajú do krvného obehu pomalšie, čo telu poskytuje stabilnú energiu.

Ako vláknina funguje?

Viaceré štúdie potvrdili, že potraviny bohaté na vlákninu hrajú dôležitú úlohu v celkovej kvalite zdravia. Znižujú riziko srdcových chorôb, cukrovky a rakoviny. Taktiež pomáha znižovať hladinu cholesterolu, krvný tlak a zvyšuje prietok krvi. Ako bolo spomenuté, vláknina je kľúčovou zložkou pri chudnutí. Neznamená to však, že sa teraz musíte dať na nejakú “vlákninovú” diétu, práve naopak. Jej čarovná moc spočíva práve v chudnutí bez toho, aby ste pociťovali hlad.

Koľko vlákniny by ste mali prijať?

Odporúčania odborníkov sú jednoznačné. Čím viac vlákniny vaše jedlo obsahuje, tým lepšie. Samozrejme, potravín bohatých na vlákninu netreba zjesť naraz veľa. V podstate sa to ani nedá, pretože vláknina zaplní žalúdok a keď absorbuje tekutinu, zväčšuje svoj objem. Horšou správou je, že väčšina populácie konzumuje minimálne množstvo vlákniny, ak vôbec. Denná dávka pre dospelého človeka mala byť približne 30 g vlákniny.