Viete, že spánok je jedným z najlepších receptov na dokonalý vzhľad? V prípade vzhľadu je to buď s unavenou tvárou a opuchnutými viečkami, alebo sviežo vyzerajúci s iskrou v očiach. Chcete docieliť to druhé? Poradíme vám, ako si „ustlať“, resp. využiť skrášľujúce účinky noci vo svoj prospech. 

Druhá zmena

Zároveň s odpočinkom nastáva v našom tele druhá zmena, ktorej úlohou je skontrolovať a napraviť prípadné škody, ktoré náš organizmus počas dňa utrpel, súčasne ho pripraviť na nápor a potenciálne hrozby vonkajšieho prostredia nového dňa. Je však potrebné, aby sme v noci skutočne „vypli“, a to ideálne na 7 – 9 hodín. Prečo? 

„Prvé tri hodiny po zaspatí prežívame najhlbší spánok noci. Telo produkuje najviac rastového hormónu, ktorý je dôležitý napríklad na produkciu kolagénu. Ďalšie tri hodiny sa zvyšuje hladina hormónu melatonínu, ktorý pôsobí na pokožku ako účinný antioxidant. A posledné tri hodiny, keď teplota pokožky dosahuje najnižšie hodnoty a svaly sú uvoľnené, dochádza, okrem iného, k hĺbkovej regenerácii pokožky,“ vysvetľuje dermatologička a dodáva, že rovnako ako dostatočne dlhý čas spánku je dôležité ísť do postele pred jedenástou hodinou. V čase medzi desiatou večer a druhou ráno je bunkový metabolizmus najaktívnejší a počas spánku tak prebieha regenerácia najlepšie.

Všetko pre extra efekt

Aby prirodzené regeneračné procesy slúžiace k eliminácii škôd mali ešte väčší efekt, dá sa im pomôcť špeciálnymi kozmetickými prípravkami určenými na nočnú starostlivosť. Špeciálne zloženie krémov určených na večerné použitie podporuje procesy, ktorými prechádza pokožka počas noci, vrátane delenia buniek, ktoré je až 8-krát rýchlejšie ako cez deň. 

„Počas noci prebiehajú rôzne hormonálne zmeny, ktoré lepšie prekrvia povrch pokožky. To zvyšuje jej teplotu a uľahčuje absorpciu krémov, ktoré vďaka tomu pôsobia efektívnejšie. Navyše, v noci sa dá využiť veľa účinných látok, ako je napr. retinol, ktorý by vo dne mohol vplyvom žiarenia spôsobiť na pokožke viac škody ako úžitku.“ 

Svieži pohľad a žiarivá pleť

Príčinou vzniku kruhov pod očami alebo ich opuchnutia môže byť aj poloha počas spánku. Keď celú noc ležíme, tekutiny sa dostávajú pod oči. Zabrániť sa tomu dá podoprením hlavy vyšším vankúšom, prevenciou je aj obmedzenie príliš slaných pokrmov, ostrých jedál a vína. Sodík a alkohol totiž zadržujú vodu v tele a spôsobujú opuchy. 

V noci sa regenerujú kožné bunky a zároveň sa uvoľňujú svaly tváre, ktoré spôsobujú vrásky. Využite to vo svoj prospech tak, že večer použijete produkty s omladzujúcimi zložkami, ako je napr. kyselina glykolová. Krém nanášajte masážnymi kruhovými pohybmi, ktoré podporia prekrvenie pleti a lepšie vstrebávanie prípravku. 

Hladké nohy a krásne ruky