Dali ste si predsavzatie, že tento rok sa už skutočne dostanete do formy? Keďže sneh nás tento rok veľmi nepotešil, behať môžete začať aj hneď. Trénovať môžete na čerstvom vzduchu a na otvorených bežeckých tratiach, ktoré v slovenských mestách rastú ako huby po daždi. O tom na čo by ste pri tom nemali zabudnúť, sme sa porozprávali s talentovaným slovenským maratóncom Gabrielom Švajdom.

Gabriel Švajda patrí k slovenskej maratónskej špičke a počas svojej bežeckej kariéry už stihol zaznamenať niekoľko skvelých výsledkov doma i v zahraničí. O behu a kvalitnej príprave vie toho skutočne veľa. Čo sa však nedá povedať o mnohých začínajúcich bežcoch.

Nie veľa, stačí pravidelne

Práve keď pominie sneh sa v uliciach vyroja zástupy novopečených bežcov, avšak len niektorí z nich pri behu zostanú aj po celý zvyšok roka. Problém je často v preceňovaní sa - veľa bežcov nevie odhadnúť svoje sily. "Často krát sa stretávam s hobby bežcami a odporúčam im behať len 3 hodiny týždenne. Ako doplnok k behu odporúčam fitko, prípadne cvičenie s vlastnou váhou," radí Švajda. Postupne môžete samozrejme dávky behu zvyšovať. Ale až po tom, ako si telo na zvýšenú záťaž zvykne.