O posilňovaní imunity sa za posledný rok hovorí viac ako dosť. Silný imunitný systém je totiž veľmi dôležitým ochranným faktorom pred všetkými chorobami, koronavírus nevynímajúc. Ako ho teda posilniť aj v čase, keď sme zavretí takmer stále doma? Vyskúšaje tieto tipy, skutočne fungujú!

Niektorí z nás si márne myslia, že silnú imunitu si vybudujú “len” konzumáciou množstva vitamínov. Aj keď aj tie sú podstatnou zložkou imunitného systému, pomôcť ho vybudovať môžu aj úplne obyčajné veci. Ktoré by ste teda mali dodržiavať?

Dbajte na kvalitný spánok

Dobrý a kvalitný spánok imunitnému systému prospieva viac, ako si myslíte. Okrem toho, že vo všeobecnosti prospieva zdraviu, zvyšuje tiež odolnosť voči chorobám a zlepšuje náladu. “Bežné aktivity počas dňa, ako jedenie, pitie, trávenie či chôdza vedú vaše telo k uvoľňovaniu zápalových buniek,“ vysvetľuje Rita Kachru, MD, vedúca oddelenia klinickej imunológie a alergológie z David Geffen School of Medicine na UCLA a pokračuje: „Spánok dáva telu pauzu od toho všetkého, a prebdené noci – či už zámerne alebo nie, sú priamou cestou k oslabeniu imunity.”

Spánok by mal u dospelého človeka trvať ideálne 7 hodín. K jeho kvalite môže prispieť aj to, ak chodíte spať v rovnakú večernú hodinu a to vrátane víkendov. Teplota v miestnosti kde spíte by sa mala pohybovať od 18 do 20 stupňov Celzia. To prispeje nielen k tomu, že sa ráno budete cítiť oddýchnutí, ale spánok prospeje aj vášmu zdraviu a imunite.