Mať dobrú imunitu potrebujeme neustále. No s prichádzajúcim jeseným obdobím plným bežných viróz a prechladnutí, nehovoriac o rizike ochorenia COVID-19 je predsa len oslabená. Je však na vás, aby ste si ju posilnili a čo je ešte lepšie je fakt, že to dokážete aj pomocou bežných potravín, ktoré máte v kuchyni. Ktoré sú na imunitu tie najúčinnejšie?

Kyslá kapusta

V období chrípok a nachladnutia sa odporúča konzumácia kyslej kapusty. Tá totiž obsahuje množstvo vitamínov, minerálov a ďalšie telu prospešné látky, ktoré posilňujú našu imunitu. Práve v surovej alebo kyslej kapuste je zachovaných najviac živín. Obsahuje hlavne vitamín C, ktorý pozitívne pôsobí na imunitu organizmu, ďalej tiež vitamíny skupiny B, inositol, vitamíny K, E, provitamín A a kyselinu listovú.

Med

Sladký je sladký a pritom liečivý – ideálna kombinácia. To už vedeli naše babičky. Med má totiž antibakteriálne a regeneračné vlastnosti. Liečivé účinky sa potom ľahko líšia podľa druhu. Zmiešaný med má antibakteriálne vlastnosti a pomáha pri alergiách. Celkovo je med vhodným doplnkom pri prevencii nachladnutia a nádchy. Obsahuje vitamíny A, D, E a K. Je zdrojom rýchlej energie pre vyčerpaný organizmus vďaka obsahu fruktózy a glukózy. Obsahuje tiež aj zložité cukry, napríklad dextríny, ktoré pôsobia hojivo na kožu a poškodené sliznice. Je aj zdrojom hneď niekoľkých antioxidantov.

Petržlen

Kurací vývar s petržlenom je už oddávna známy pomocník pri nachladnutí alebo chrípke. Petržlen sa radí medzi superpotraviny, pretože čistí krv a zlepšuje činnosť imunitného systému. Obsahuje vitamíny skupiny B, ďalej vitamín C (toho obsahuje 3-krát viac než pomaranč) a E. K tomu v ňom nájdete aj karotény, chlorofyl, minerály ako napríklad železo, horčík, meď a draslík. Pozitívne pôsobí na močové cesty a obličky, povzbudzuje činnosť čriev a trávenie.