Panvové dno je akýsi "podvozok" stredu tela. Pôsobí proti gravitácii, zadržuje totiž všetko, čo je uložené v hornej polovici tela. Je zodpovedné aj za ladné držanie nášho tela. Je preto potrebné pravidelne ho posilňovať. Prinášame vám 6 cvikov, ktoré vám k tomu pomôžu.

Oblasť „tam dole“ je pre mnoho ľudí trochu zakázanou témou. Veľa sa nehovorí o tom, že približne 35 % osôb v Slovenskej republike sa stretáva s inkontinenciou, či už dočasne napr. počas tehotenstva alebo dlhodobo. Posilňovanie svalov panvového dna by mal vykonávať každý, bez ohľadu na vek alebo na to, či trpí ťažkosťami. Predchádzate tým inkontinencii, gynekologickým problémom, ale predovšetkým bolestiam chrbta a brucha.

Začnite zľahka

Položíte sa na chrbát, nohy mierne pokrčíte v kolenách. Tým je panva najprirodzenejšie postavená. Cvik je zásadný pre panvu, ale i celkové držanie tela. Pri bežnej polohe na chrbte si môžete strčiť ruku medzi podložku a bedrovú chrbticu.

Cieľ cviku: Zatlačiť dolnú časť chrbtice čo najviac do podložky, čím sa zmení postavenie panvy a zároveň pracujú svaly dolnej časti brucha. Na 6 sekúnd stlačte chrbát, potom sa nadýchnite a zaberte do podložky ešte väčšou silou. Nasleduje výdych a povolenie všetkých svalov.

Dôležité dýchanie

Pri výdychu pridáte hlbšie uvoľnenie tým, že kolená vytočíte do strán a prehnite sa v chrbtici (panva sa natočí dopredu). Účinok cviku sa zvýrazní, keď sa budete nadychovať „slamkou“. Zošpúľte ústa do tenkého krúžku a silne nadychujte takto zúženým otvorom. Pri druhom nádychu sa nadychujte práve týmto spôsobom.