Pandémia koronavírusu sa prejavila asi v každej oblasti nášho života, pracovnú nevynímajúc. A keďže obmedzenie osobného kontaktu nás chtiac či nechtiac prinútilo pracovať z domu, naším jediným spôsobom verbálnej komunikácie sa stali videohovory. Aj tie však majú svoje pravidlá etikety? Poznáte ich?

Na videohovory či videokonferencie sa dnes používajú rôzne online platformy. Najpoužívanejšími sú Zoom, Skype či Facetime a pravdupovediac môžeme ich označiť za významných pomocníkov. Umožňujú nám komunikovať s inými ľuďmi v reálnom čase a dokonca sa s nimi aspoň na diaľku vidieť. No aj videohovory si vyžadujú určitú etiketu. Prinášame vám 5 najdôležitejších pravidiel, ktoré by ste pri nich mali dodržiavať.

Dajte si záležať na tom, čo je vidieť na kamere

Home office a presun do online priestoru neznamená, že konvekcie, disciplína či výsledky, ktoré podávate sa akokeby vytratili. Práve naopak. No to, ako vážne beriete svoju prácu či online pohovor o vás napovie aj to, čo všetko okrem vás daný človek na druhej strane pri zapnutej kamere uvidí. Treba totiž brať do úvahy, že kamera notebooku či smartfónu nezachytáva len vás, ale aj vaše bezprostredné okolie, teda to, čo sa nachádza za vami a okolo vás. Je preto dôležité mať počas videohovoru okolo seba poriadok a žiadne zbytočnosti. Neporiadok totiž o vás napovie veľa a verte či nie všimnúť sa dá. A to teda nespraví najlepší dojem.

Vypnite si mikrofón

Pravidlo nad všetky pravidlá. Zapamätajte si, že ak na online meetingu nemáte práve slovo, zakaždým si stlmte mikrofón. Tým na jednej strane dáte priestor hlavnému rečníkovi, nebudete ho vyrušovať a na strane druhej sa vyhnete akýmkoľvek nežiadúcim zvukom, ako napríklad štekaniu psa, hlučným susedom, či detskému kriku. Mikrofón si zapnite len vtedy, keď idete niečo povedať, no zabezpečte, aby vás nevyrušovali žiadne iné zvuky.