Technika  4-7-8

Dr. Weil je vplyvný verejný zástanca doposiaľ pomerne málo známej techniky dýchania známej ako cvičenie 4-7-8. Tento meditačný trik, ktorý začal pútať národnú pozornosť je paradoxne šokujúco jednoduchý. Okrem toho, trvá skutočne len 60 sekúnd a dá sa urobiť takmer kdekoľvek. Táto metóda je zo strany verejnosti pozitívne hodnotená. Väčšina ľudí, ktorí ju už vyskúšali, tvrdí, že dokážu vďake nej skutočne zaspať do jednej minúty. Vyskúšate ju aj vy?

Toto jednoduché dychové cvičenie vychádza z počítania, no nemusíte sa obávať, nejde o nič náročne. Stačí, ak dodržíte nasledujúce pravidlá:

1. Špičku jazyka položte na horné zuby – počas celého cvičenia.
2. Najskôr poriadne vydýchnite ústami.
3. Ústa majte zatvorené a nadýchnite sa pokojne nosom po dobu štyroch sekúnd.
4. Zadržte dych na sedem sekúnd.
5. Pomaly vydychujte vzduch ústami, po dobu ôsmich sekúnd.

Toto opakujte až dovtedy kým nezaspíte. Sami uvidíte, že to nebude trvať dlho. U niektorých ľudí táto metóda funguje tak dobre, že dokážu zaspať aj do jednej minúty, niekedy aj skôr.

Ako to funguje?

Stručne povedané, táto metóda je založená len na prúdení kyslíka do tela a krvi, čo môže pomôcť k zlepšeniu okysličenia organizmu a tým aj k rýchlejšiemu nástupu spánku. Nádych po dobu štyroch sekúnd bojuje s chronickým nedostatkom vzduchu a do tela sa dostáva viac kyslíka. Zadržanie dychu na sedem sekúnd dáva kyslíku viac času na dôkladný prienik do krvného riečišťa a osem sekundový výdych spomaľuje srdcový rytmus a uvoľňuje väčšie množstvo oxidu uhličitého z pľúc.  

Efektivita techniky 4-7-8 je skutočne vysoká a na rozdiel od liekov, nemá utlmujúci účinok, práve naopak. Uplatnenie tejto metódy je možné aj vtedy, ak sa v noci zobudíte a nemôžete znova zaspať. Aj v tomto prípade funguje naozaj spoľahlivo.

Foto: Shutterstock