Existuje milión možností, ako polhodinku leňošenia vo vani využiť prospešnejšie, ale pokiaľ si tento kúpeľový relax v mysli zafixujete ako malú dovolenku, bohato sa vám to vráti. Kúpeľ totiž nie je len o umytí tela. Na svoje si prídu aj stuhnuté svaly, naštrbená imunita, suchá pokožka alebo nervy.

Ako predísť kolapsu

Telo raz povie dosť. Najprv však opatrne, nenápadne posiela odkazy. Preto naordinujte svojmu telu a mysli pravidelnú odmenu. Je len na vás akú, ale vedzte, že utišujúci kúpeľ je jeden z najupokojujúcejších a najdostupnejších.

Začneme tým, že si vypnete hlavu a pripravíte si správnu atmosféru – to je totiž polovica úspechu. Nalaďte sa na relaxačnú hudbu, stlmte v miestnosti svetlo a prenechajte ho relaxačným sviečkam. Vo vani máte dovolené dopriať si všetko, na čo máte chuť.

Relaxujte naplno

Takto strávený čas sa priam ponúka na to, aby ste sa intenzívne postarali o svoju pleť a vlasy. Odlíčte sa a vyčistite si tvár predtým, ako vstúpite do vody, naneste na ňu masku. Vo vyhriatom prostredí sa totiž otvárajú póry a tak sa účinky naneseného prípravku pri pobyte vo vani zázračne znásobujú.

Pokožku tela osprchujete a následne kožu premasírujete krúživými pohybmi lufou alebo kefkou s prírodnými štetinami. Rozprúdi sa tým krvný obeh, uľahčí sa detoxikácia a povzbudí metabolizmus. 

Správna teplota vody

Voda by nemala byť oveľa teplejšia, než je vaša telesná teplota. Navyše, ak nedodržíte interval okolo 40 stupňov, dáte poriadne zabrať krvnému obehu. Skrátka, s vysokým krvným tlakom o príliš horúcej vode ani neuvažujte.

Príliš horúci kúpeľ však nevyhovuje ani pokožke, zbytočne sa tým vysušuje. Vyhovujúci čas kúpeľa je niečo medzi 20 a 30 minútami. Počas tejto doby dochádza okrem iného k vylúčeniu toxických látok, nečistôt a prebytočnej mastnoty. Preto nie je dobré kúpeľ zbytočne predlžovať.

Zázračné prísady