Tráviť v kancelárií viac ako osem hodín denne, cítiť sa vo svojej práci dobre a navyše aj vychádzať so všetkými ľuďmi okolo seba - to všetko môže byť niekedy poriadne náročné. Poďme sa pozrieť, ako to čo najlepšie zvládnuť. 

Firemným trendom, ktorý trvá už pomerne dlhú dobu, sú tzv. open space kancelárie. Tento spoločný priestor na prácu využíva viac ako 80 percent veľkým spoločností. Namiesto spolupráce, ktorú by mohla takáto kancelária predstavovať, je však poväčšine len rušivým elementom, keďže každý rieši svoju vlastnú prácu, avšak popritom ešte aj ruší iných. Ak však nemáme na výber, musíme sa naučiť v tejto kancelárii pracovať. 

Strata súkromia? 

Zamestnanci open space kancelárii sa často sťažujú najmä na nedostatok súkromia. Je toto však skutočným problémom, prečo by nemohli efektívne pracovať? Podľa odborníčky je to však až druhoradé. Väčším problémom je motivácia k práci. 

Ak sa k vám však nadriadený správa arogantne, vaše úlohy sú postavené zle a k tomu sa pridá nevhodne nastavená klimatizácia, ktorá vám fúka studený vzduch na krk, pričom sa celou miestnosťou šíri nevhodný vzduch a jačanie kolegýň, potom je vaše úsilie o výkon márne.

Následkom všetkého často je to, že si musíme prácu nosiť domov. Všimnite si, koľko pracovných e-mailov vám príde v čase, keď už sú pracoviská dávno zatvorené. Takýto ľudia tvrdia že nestíhajú, otázkou však je prečo je tomu tak. Každopádne, to nie je dobra cesta, ktorá môže mať neblahý vplyv aj na vaše zdravie.