Domáce koláče nie sú pre chudnutie to pravé. Sladké potraviny majú vysoký glykemický index a po ich konzumácii dochádza k rýchlejšiemu zníženiu hladiny glukózy, čo sa väčšinou prejaví po hodine až dvoch pocitom hladu. Ak teda máte chuť na sladké, skúste radšej müsli s banánom. Obsahuje veľa vitamínov a sacharidov pre energiu a dobrú náladu a zasýti vás až do obeda.

Posilnite imunitu

Zabudnite na ťažké, mastné jedlá, ktoré prispievajú k ochoreniam srdca, a ráno radšej siahnite po lahôdke v podobe rozmixovaného ovocia a nízkotučného jogurtu (banán a čučoriedky obsahujú veľa vitamínov a minerálov, ktoré pomáhajú v boji proti ochoreniam srdca) alebo po cereáliách. Tie sú podľa vedcov skvelou prevenciou prechladnutia a respiračných chorôb, a vďaka vysokému podielu folátu a horčíka zvyšujú imunitu organizmu.

Náročný deň? Skúste ryby

Keď chcete v práci či v škole podávať čo najlepšie výkony, nespoliehajte sa na šálku kávy. Zlepšuje síce funkcie mozgu, pamäť a zrak, ale len krátkodobo. „Navyše, pokiaľ by káva, ktorá odvádza vodu z tela, bola jediným ranným nápojom, po nočnom smäde hrozí deficit tekutín, a tým zvýšená únava,“ vysvetľuje odborníčka na výživu. V prípade náročného dňa si preto natrite na celozrnný plátok chleba čerstvú rybiu nátierku. Pečivo stimuluje duševnú činnosť, podporuje pamäť a zlepšuje náladu, jód z rýb preukázateľne posilňuje koncentráciu a zdvíha IQ až o 13 bodov!