Hoci Vianoce patria k najkrajším a najpokojnejším sviatkom v roku, s ich príchodom sa najmä u pracujúcich ľudí slovo pokoj neskloňuje takmer vôbec. Naopak, vládne chaos, stres a obavy z toho, či všetkú tú prácu stihnete urobiť do Vianoc. Tieto obavy neraz strieda zúfalstvo no neobávajte sa. Za prvé v tom nie ste sami a za druhé vám poradíme, ako to tento rok spraviť inak. Vyskúšajte zopár tipov, ktoré váš management času zmenia k lepšiemu a vy do sviatkov určite všetko stihnete.

Pracujte, keď ste produktívni

Každý to má inak. Niekomu to najviac myslí hneď z rána, iní sa na maximum svojej produktivity dostane až okolo obeda, niektorí dokonca až k večeru. Ideálna je samozrejme prvá možnosť, no všetky spája jedno slovo - produktivita. Je dôležité spoznať, kedy je ten váš produktívny čas, počas ktorého spravíte maximum svojich povinností. Keď to zistíte, naplánujte si ich presne vtedy a zakaždým to dodržte.

Píšte si zoznam

Takzvaný to-do list je veľmi dôležitý aj pri pracovných povinnostiach. Pomáha vám zorientovať sa vo všetkých termínoch, meetingoch atď. Mať to na papieri je vždy lepšia možnosť, ako všetky povinnosti držať v hlave. Nehovoriac o tom, že na niektoré môžete zabudnúť, čo môže byť problém. Veďte si preto zoznam povinností, ktoré vás počas dňa čakajú. Dobré je značiť si ich do diára, no v krajnom prípade stačí aj na obyčajný papier. Podstatné je, aby ste ho mali stále pri sebe a vedeli sa v ňom orientovať. Splnená povinnosti si môžete jednoducho vyškrtnúť a uvidíte, že čím ich bude menej, tým lepší pocit zo seba budete mať.