Dodržiavajte pitný režim

Ani o dodržiavaní pitného režimu nie je nutné zvlášť hovoriť. Počúvame to z každej strany. Jediné, čo však mnohí považujú za nepodstatné môže byť dodržiavanie pitného režimu v chladnejšom počasí. Počas leta je to pre nás prirodzené, no počas jesene a zimy už menej. Pitný režim však treba dodržiavať celoročne. Jeden rozdiel môže v chladnom počasí spočívať akurát v tom, čo do svojho pitného režimu zaradíte. Ideálnym nápojom sú napríklad čaje, ktoré sa rátajú za plnohodnotnú súčasť pitného režimu. Dobrým tipom sú bylinkové či ovocné čaje bez umelých sladidiel. Zahrejú vás a posilnia imunitu.

Teplo sa obliekajte

Počasie v jeseni je zradné, no neoplatí sa ho podceňovať. Vždy je lepšie obliecť sa teplo, ako naopak. Aj keď nízke teploty samé osebe priamo nespôsobujú prechladnutie, oslabujú imunitný systém, čím dávajú možnosť vstupu baktériám a vírusom. Zabudnite teda v jeseni na ľahké oblečenie a to aj vtedy, ak je v priebehu dňa pomerne teplo. Ranné teploty sa šplhajú k nule, takže radšej sa ráno teplo oblečte a poobede zopár vrstiev zhoďte, lebo naopak takú možnosť nemáte.

Doprajte si kvalitný spánok

Spánok ako taký, nie je dôležitý len pre regeneráciu organizmu, ale z veľkej časti súvisí aj s imunitou. Deficit spánku totiž značne oslabuje imunitný systém, ktorý je potom náchylnejší na rôzne ochorenia, prechladnutia nevynímajúc. Dospelým sa odporúča spať ideálne 8 hodín, pripúšťa sa aj 7 hodín denne, dokonca aj 6 hodín, no nie dlhodobo. Deti by mali spať minimálne 10 hodín. Dopriať si kvalitný spánok je v chladnejšom období omnoho dôležitejšie ako inokedy. Okrem toho, že sa budete cítiť odpočinuto, posilníte si aj imunitu a prechladnutiam či iným ochoreniama nedáte šancu!

Foto: Shutterstock