Jeseň je v plnom prúde a už sa to odzrkadľuje aj na teplotách vonku. Obdobie prechladnutí, škrabania v krku, nádchy nie je v kombinácii s pandémiou koronavírusu pre organizmus nič príjemné. Práve preto je dôležité vedieť, ako si zdravie aj počas prichádzajúceho chladného obdobia udržať čo najdlhšie. Pomôžu vám k tomu naše tipy. 

Často si umývajte ruky

Dodržiavanie hygieny a pravidelné umývanie rúk je dôležité a to nielen v súvislosti s koronavírusom. Okrem neho sa pomocou rúk prenáša mnoho vírusov a baktérií, ktoré sú pôvodcami rôznych nepríjemných ochorení, v lepšom prípade len prechladnutia. Umývať ruky pravidelne a dôkladne by ste si mali vždy, ak sa dotknete kľučiek, zábradlí alebo dokonca aj telefónu. Aj ten môže byť nosičom baktérií a vírusov. A keďže v súčasnosti nie je umývanie a dezinfekcia rúk ničím novým, ba pre mnohých už rutinou, nezabúdajte na to ani v jeseni.

Buďte v pohybe

Pohyb je pre zdravie prospešný a efektívny spôsob, ktorý môže minimalizovať riziko prechladnutia. Ideálne je dopriať si pravidelný pohyb aj počas chladných jesenných dní, počas ktorých je dôležité, teplo sa obliecť. Jasné, že za nepriaznivého počasia vám beh či bicyklovanie imunitu neposilní skôr naopak. Skúste si však dopriať aspoň pravidelnú chôdzu, zacvičte si doma alebo sa prihláste na kurz športu podľa vášho výberu. Akýkoľvek pohyb, ktorý zaradíte do svojej rutiny, sa počíta.

Užívajte vitamíny

Situácia v súvislosti s koronavírusom ukázala, ako veľmi sú vitamíny pre silnú imunitu a tým pádom aj zdravie potrebné. Vynechávať by ste ich rozhodne nemali ani počas jesenného obdobia, ba naopak, dbať na ich pravidelné užívanie. Dopĺňať by ste mali predovšetkým vitamín C, D, zinok a horčík. O tom, ktoré ďalšie vitamíny vám pomôžu posilniť imunitu sa dočítate TU.