Na jar náš imunitný systém často melie z posledného. Vitamínov i svetla má väčšinou nedostatok a vy túžobne a podvedome očakávate jar. Aby však vás či členov rodiny neskolila choroba pred príchodom jari, prinášame tipy, ktoré stoja za vyskúšanie.

Jete dobré jedlo a probiotiká

Probiotiká nájdete aj vo forme výživových doplnkov v lekárni. Siahnite však radšej po jogurte. Servírujte si tiež pravidelne kefíry a skúste i kyslú kapustu. Denne si doprajte aspoň tri veľké jedlá prestriedané vhodne zvolenými desiatami. Potom dostatok zeleniny a potravy, ktorá vám udrží hladinu krvného cukru viac-menej v rovnováhe. Výrazné poklesy cukru v krvi oslabujú vaše telo. To je následne náchylnejšie k chorobám. Okrem toho, ak nemáte dostatok prospešných látok/vitamínov, telo sa ľahko zamoruje toxínmi zo životného prostredia.

Dostatok spánku

Minimum spánku, ktorý ľudský organizmus potrebuje na regeneráciu, je šesť, maximálne desať hodín. Pokiaľ ho teda dlhodobo pripravíte o taký vytúžený relax, vráti vám to. Bude náchylný na prechladnutie, respiračné ochorenia horných ciest dýchacích a neustále vracanie sa otravných chorôb, ktorých nebudete schopnaí sa zbaviť.

Glutamín

Neesenciálna biogénna aminokyselina je súčasťou proteínov a udržuje rovnováhu v organizme. Vyskytuje sa vo všetkých na bielkoviny bohatých potravinách, teda v mäse, mliečnych výrobkoch a strukovinách. Dostatok ho potrebujú vaše svaly, orgány i mozog. Preto, aby boli silnejšie a dokázali vzdorovať nepriaznivým vplyvom. Pri jeho nedostatku môže dôjsť k poklesu aktivity v nervových bunkách, budete sa cítiť chronicky unavenaí a problém je na svete.

Vitamín D

Mnoho medicínskych pokusov demonštruje, že existuje vzťah medzi nedostatkom vitamínu D a častou chorobnosťou. Denne preto vystavte tvár a paže slnečnému svitu aspoň na dvadsať minút a máte po starosti. Pokiaľ chcete taký potrebný vitamín dostať do tela v strave, mali by ste si v hojnej miere dopriavať tučné ryby, rybí tuk, hovädziu pečeň, vaječné žĺtky alebo hydinu z voľného chovu. Keď sa vám vyššie uvedené nedarí konzumovať, kúpte si vitamín D vo forme sirupu a kúru naordinujte celej rodine.