Všetci občas odložíme nejakú tú úlohu na neskôr - a to je v úplnom poriadku. Čo však v prípade, keď prokrastinujete veľmi často a dostávate sa kvôli tomu do stresových a nepríjemných situácii? Ak tento zlozvyk chcete zmeniť, tieto rady vám ukážu, ako na to.

Robte viac vecí naraz 

Ak sa budete venovať naraz viacerým úlohám, neupadnete do nudy. Predstavte si deň na dovolenke. Asi by vás nebavilo tri hodiny plávať, potom sa tri hodiny opaľovať a následne 3 hodiny popíjať koktail. Radšej budete všetky činnosti striedať podľa chuti. Vyskúšajte si preto rozpracovať viac aktivít naraz a počas dňa ich potom striedať podľa svojej chuti. 

Spánok

Dostatočne sa vyspite, pretože nedostatok spánku vám na pohode nepridá a už vôbec nie na výkonnosti a pozornosti. Podľa štúdie sa dobre vyspaní ľudia ľahšie a rýchlejšie dostali k riešeniu rôznych problémov, ako tí unavení, ktorí mali tendenciu zvoliť zdĺhavý a komplikovaný postup.

Naberte si poriadnu porciu

Aj keby vás na prvý pohľad mohol veľký počet úloh odradiť, je väčšia šanca že takto spravíte viac. Ak si totiž stanovíte desať úloh, skôr splníte tri z nich, ako keby ste si dali len štyri úlohy. 

10 minút a dosť 

Pomerne jednoduchý trik na našu psychiku. Začnite robiť úlohy s tým, že sa jej budete venovať len desať minút. Nie menej, ani nie viac. Uvidíte, že hneď ako sa do nej zahryznete, nebudete mať chuť po desiatich minútach prestať a zostanete tak pri nej oveľa dlhšie. Prieskumy totiž hovoria (a vy to s istotou potvrdíte), že najťažšie je začať.