Deti a my - Claim
6 upokojujúcich techník, s ktorými zvládnete náročné situácie

Často nás dokážu veľmi silno rozrušiť aj niektoré bežné situácie. Aj preto je dobré poznať zopár upokojujúcich techník. Dôležité je zistiť, ktorá bude vyhovovať práve vám a v pokoji si ju nacvičiť. Cieľom je osvojiť si ju natoľko, že po nej dokážete siahnuť aj vo chvíľach duševnej búrky. 

Správne dýchanie

Dýchanie je našou každodennou súčasťou a bez neho by človek nedokázal prežiť ani sekundu. Skúste preto sústrediť svoju pozornosť práve na túto činnosť. Pokúste sa svoje dýchanie upokojiť a znížiť jeho frekvenciu. Skúste sa pomaly nadýchnuť a čo najviac pomaly vydychovať. Celý postup je potrebné zopakovať viackrát. Vlastne, opakujte ho dovtedy, kým nepokoj úplne neustúpi. Dajte si nato dostatok času. Odpútate tým svoju pozornosť od vášho problému a upokojenie dychu zároveň spôsobí aj spomalenie ďalších telesných reakcií. 

Uvoľnenie telesného napätia

V prvom rade si treba uvedomiť, ktoré časti vášho tela sú strnulé a v napätí. Najskôr to budú plecia, šija, svaly na brade a tvári, lopatky a možno aj iné oblasti. Skúste ich spoločne s pomalými výdychmi uvoľňovať. S nádychom zasa vytiahnite ramená čo najviac vysoko k ušiam a s výdychom ich nechajte voľne spadnúť. Počas nádychu skúste čo najviac zatnúť päste a s výdychom ich uvoľniť. Takto pokračujte opakovane. Ak sa vám podarí uvoľniť telo, uvoľníte tým aj myseľ. 

Počítanie 

Starý, ale osvedčený trik. Počítajte v duchu pomaly a sústredene. Ak nepomôžu jednoduché počty od jednotky, situáciu si skomplikujte a skúste počítať napríklad odzadu od sto po dva. Čím náročnejšia úloha, tým je väčšia šanca, že odláka vašu pozornosť od negatívnych myšlienok. 

Pozitívne formulky

Skúste si vytvoriť pozitívne formulky v súvislosti s vaším strachom. V prípadoch, keď budete potrebovať pomoc ich proste začnete opakovať. Myslieť pozitívne je totiž základom pozitívnych skutkov. Základom celého je formulovať kladné výroky a to napríklad „Ten telefón zdvihnem“, namiesto toho, aby ste povedali „Nebudem mať problém zdvihnúť telefón".

Myslite na úspech

Ak pociťujete neistotu, skúšajte myslieť na veci, ktoré sa vám v poslednom čase podarili, v ktorých ste dobré, alebo čo vás naposledy naplnilo radosťou či iným skvelým pocitom. Niekedy naozaj pomôže aj takáto „maličkosť“. 

Tu a teraz

Pokúste sa naplno sústrediť na aktuálny okamih. Poriadne sa poobzerajte, rozhliadnite sa a pozorujte, čo je práve teraz okolo vás. Môžete sa napríklad započúvať do zvukov vo vašom okolí. Čo počujete? Skúste vnímať vôňu vzduchu. Ako vonia? Opustite svoju myseľ plnú úzkostných negatívnych myšlienok a naplno sa sústreďte na aktuálny moment.