Na svete snáď neexistuje žena, ktorá by bola so svojím vzhľadom po všetkých stránkach stopercentne spokojná. Raz je to kilo navyše, inokedy neposlušné vlasy či viditeľné vyrážky. Jednoducho vždy sa nájde niečo, čo spôsobí, že svoje telo a tým pádom aj seba nedokážeme prijať. Čo s tým? Odborníčka prináša overené rady, ktoré to dokážu zmeniť.

Umenie podceňovania je v súčasnosti veľmi rozšíreným fenoménom. Podvedomý mediálny nátlak v podobe štíhlych modeliek s ideálnymi krivkami, dokonalými vlasmi a neviditeľnými vráskami, vrýva do podvedomia (najmä) žien fakt, že akýkoľvek pocit šťastia a spokojnosti možno získať len z dokonalého vzhľadu, ktorý ani na sekundu nesmie vybočiť z “normálu”. Odborníčka má aj na takýto postoj riešenie.

Sebaláska je rozhodnutie

Sebaláska je istou formou rozhodnutia. Je to rozhodnutie, že aj keď nemáte ideálne miery, viete sa ráno na seba usmiať, baví vás pekne sa obliekať, líčiť a baví vás robiť niečo pre to, aby ste sami so sebou boli ešte spokojnejšie – a možno potom aj štíhlejšie? A to aj vo chvíľach, kedy vás opúšťa životný partner, strácate prácu alebo sa vo vašom živote deje niečo závažné. „Hovorím týmto obdobiam osobnostná chrípka. Týždeň, dva nič nemôžete, ale tiež viete, že sa to raz skončí. Žena, ktorá o seba prestane dbať, vlastne proklamuje, že všetka starostlivosť je len pre ostatných. Až keď sa ,vráti‘ sama k sebe, zistí, čo dosiaľ nevedela. Že najdôležitejším človekom na svete, ktorý by sa mal radovať z nej, je ona sama,“ tvrdí koučka a odborníčka Eva Marková.

Každodenné kroky

Dopracovať sa k sebaláske a k pocitu, že ste so sebou spokojní, vyžaduje každodenné úsilie. Hoci je jasné, že to nejde zo dňa na deň, je dôležité spraviť radikálny krok, ktorý postupným pridávaním malých krokov môže zmeniť celkový pohľad a nazeranie na seba. Čo je preto dôležité urobiť?

Hovorte o sebe pozitívne

To, čo o sebe, svojom tele či osobnosti sami tvrdíme, má veľký vplyv na našu psychiku. Rozdiel je aj v tom, akú dôležitosť prikladáte rôznym situáciám a ako sa v nich správate. Je iné, ak si aj pre malichernosti takmer nonstop nadávate alebo naopak, svoju “neschopnosť” pred všetkými vyzdvihujete. Riešením je zla’tá stredná cesta a zdravé pozitívne myslenie. Hovorte o sebe aj o svojom tele pozitívne. Všímajte si svoje kvality skôr ako svoje chyby. Napíšte si ich na papier a denne si ich pripomínajte.